دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاسیس شعبه جدید شرکت و انحلال یک شرکت

تاسیس شعبه جدید شرکت و انحلال یک شرکت

تاسیس شعبه:


شرکت بنا به تجویز اساسنامه می تواند نسبت به ایجاد شعبه یا شعبات مختلف در داخل یا خارج از کشور اقدام نماید.لذا،شرکت ممکن است شعبه یا شعبه هایی داشته باشد.شعبه شرکت اگر در زمان تاسیس شرکت ایجاد شده باشد،در اساسنامه قید می شود و اگر بعداَ ایجاد گردد،تغییر در اساسنامه محسوب شده و باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت برسد و به مرجع ثبت شرکت اعلام شود تا پس از ثبت برای اطلاع عموم آگهی گردد. لذا ممکن است در اساسنامه شرکت، به هیات مدیره اجازه داده شود که به ایجاد شعبه یا شعباتی اقدام نماید


مدارک مورد نیاز جهت ثبت شعبه داخلی در شرکت ها عبارتست از:



1-ارائه لیست حاضرین در مجمع

2- ارائه اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با امضاء هیات رئیسه ضروری است.

3-ارائه برگ نمایندگی نمایندگان اشخاص حقوقی ،چنانچه سهامداران شرکت اشخاص حقوقی باشند-

4- ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت لزوم

5- ارائه اصل آگهی دعوت چنانچه مجمع مذکور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده باشد.



نمونه صورتجلسه تأسیس شعبه شرکت


نام شرکت....................................... شماره ثبت ..................... و شناسه ملی .......................... سرمایه ثبت شده ........................... ریال در تاریخ ............ ساعت ........ مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت تأسیس شعبه بشرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.


 نام شرکاء                                  میزان سهم الشرکه

1ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

2ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

3ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

4ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه


ضرورت تأسیس شعبه در شهرستان …......................... مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نتیجه مقرر گردید که شعبه شرکت در شهرستان …................... به آدرس: خیابان.................................... کوچه ........................ پلاک ................... کدپستی : ............................ تعیین و خانم / آقای ........................ به شماره ملی ................................. فرزند ......................... متولد .............. .به سمت مدیر شعبه تعیین شدند.


به خانم / آقای ....................................... احدی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق النسب و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.

1ـ خانم / آقای ..................................  امضاء    

2ـ خانم / آقای ..................................  امضاء    

3ـ خانم / آقای ..................................  امضاء    

شعبه ی شرکت نیز همانند شرکت اصلی باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده و در روزنامه رسمی آگهی گردد تا بتواند به طور قانونی فعالیت های خود را آغاز کند.


انحلال:


انحلال شرکت به منزله پایان عمر آن است و لازمه پایان عمر شرکت این است که دارایی جمعی از حالت مشاع بیرون آورده شود و میان آنان تقسیم گردد.تقسیم دارایی بین شرکا در صورتی میسر است که طلبکاران شرکت طلب خود از شرکت را دریافت کرده باشند.برای رسیدن به چنین مقصودی،قانون گذار تصفیه اموال شرکت را پس از انحلال پیش بینی کرده است.

انحلال شرکت در یکی از 4 حالت زیر صورت میگیرد:

1.انحلال مبتنی بر اراده شرکا :

 در حالتی است که شرکت برای مدت نا محدود تاسیس شده باشد و مدت فعالیت شرکت محدود نباشد که با اراده یتمامی شرکا یا برخی از آنان قابل انحلال است.

2.انحلال به سبب از بین رفتن یکی از عناصر شرکت:

شرکت قراردادی است که به موجب آن دو یا چند نفر شخص حقوقی را ایجاد می کنند تا فعالیت خاصی را در مدتی معین به انجام برسانند و در سود و زیان شرکت سهیم شوند.از میان رفتن هر یک از این عناصر تشکیل دهنده شرکت،موجب انحلال آن است.

3.انحلال مبتنی بر دلایل موجه : مثل زمانی که شرکت ورشکسته شده و حتی در این صورت تنها یکی از شرکا از دادگاه میتواند انحلال شرکت را خواستار شود.

4.انحلال به سبب وضعیت یکی از شرکا : چون ذات شرکت بر شراکت است وضعیت هریک از شرکا میتواند مخل این شراکت شود مثلا : از آن جا که در شرکت های اشخاص،شخصیت شریک اهمیت فراوان دارد،فوت ،حجر و عجز شریک از پرداخت دیون شخصی اش،ممکن است موجب انحلال شرکت شود.


نمونه صورتجلسه انحلال شرکت


نام شرکت ...................................... شماره ثبت ....................... و شناسه ملی ................. سرمایه ثبت شده ............................ ریال  در تاریخ ...................... ساعت .................. مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به انحلال شرکت اتخاذ تصمیم شد.


 نام شرکاء                                  میزان سهم الشرکه

1ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

2ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

3ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

4ـ خانم / آقای …............................ دارای …............................ ریال سهم الشرکه

           

در خصوص انحلال شرکت بحث و بررسی بعمل آمد والنهایه مقرر گردید که شرکت منحل شود در نتیجه خانم / آقای ............................ به شماره ملی ................................ به آدرس............................................................................................. کدپستی : ................................. به سمت مدیر تصفیه انتخاب شد و مدیرتصفیه ضمن اعلام قبولی سمت اقرار به دریافت اسناد و مدارک و دفاتر و دارایی های شرکت نمود.


به خانم / آقای ................................... احدی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شودکه ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق النسب و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.


1ـ خانم / آقای ..................................  امضاء

2ـ خانم / آقای ..................................  امضاء     

3ـ خانم / آقای ..................................  امضاء    

4ـ خانم / آقای ..................................  امضاء


نکات :

1-آخرین روزنامه رسمی حاوی تغییرات شرکت به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.

2- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشد ضمیمه صورتجلسه گردد.


همانطور که مشاهده کردید به همین راحتی تنها با مطالعه ی این تایپیک و کمی دقت میتوانید به راحتی شرکت خود را منحل و یا شعبه ای برای آن در داخل و خارج کشور تاسیس نمایید. تنها با تشکیل یک مجمع و نوشتن یک صورتجلسه و نهایتا ارسال آن برای اداره ی ثبت شرکتها این کار میسر میشود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده