دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه یک مشاور املاک خوب پیدا کنیم

چگونه یک مشاور املاک خوب پیدا کنیم

روش برای یافتن یک مشاور املاک خوب


گام اول :


مشاوران املاک را در محیط کارشان ملاقات کنید نه دربنگاه هایشان ، یک مشاور املاک خوب وقت کمتری را درپشت میز خود می گذراند.


گام دوم :


مطمئن شوید که مشاور املاک مورد نظر شما تا به حال قراردادهای زیادی را بسته و چند سال سابقه کاری در این زمینه دارد.بستن قرارداد بیشتر به منزله تجربه بیشتر است.


گام سوم:


یک روش خوب دیگر این است که با دوستان یا کسانی که با این مشاور املاک کار کرده اند گفتگو کنیدد، اگر این مشاور املاک در کار با دوست شما به نتایج مثبتی دست یافته باشد، شانس این که کار شما هم مانند او خوب پیش رود زیاد است.


گام چهارم:


مطمئن شوید که مشاور املاک شما به اینترنت دسترسی دارد. امروزه داشتن یک وب سایت اختصاصی بسیار اهمیت دارد زیرا بیش از ۸۵ درصد خریداران خانه های خود را در اینترنت می بینند. یک بنگاه دار خوب اغلب با لپ تاپ یا با موبایل به اینترنت دسترسی دارد. در دنیای امروز مشاوران باید ایمیل کنند ، پیام بفرستند و به خریداران و فروشندگان دسترسی داشته باشند.


گام پنجم:


با چند مشاور املاک مصاحبه ای داشته باشید. آیا به دنبال بنگاه داری هستید که در حیطه خرید کار می کند یا فروش .  این که آیا شما به دنبال یک عامل خریدار یا نماینده فروشنده. مطمئن شوید که خانه رویایی خود را به شما نمی فروشد شما به دنبال یک مشاور املاک واقع بین هستید .قبل از بررس ملک قرارداد را امضا نکنید . (شما باید قبل از امضای هر چیزی به مشاور املاک خود اعتماد داشته باشید.)


گام ششم:


به مشغله کاری بنگاه دار توجه داشته باشید. یکی از مشخصه های مشاور املاک خوب سخت‌کوشی و زرنگ بودن او است . توجه کنید ، چون ممکن است فقط بعضی مواقع مشغله کاری زیادی داشته باشند. یک مشاور املاک می تواند کار ۶ خریدار با هم و کار ۱۲ فروشنده را به تنهایی راه بیاندازد، پس اگر شما را به دستیار خود می سپارند ، آنجا را ترک کنید .


گام هفتم:


آنچه که اهمیت دارد این است که مشاور املاک شما باید آگاه و مطلع باشد. سوال های درباره چیزهایی که جدیداً در عرصه املاک آموخته اید از آنها بپرسید. اگر آنها بیشتر از شما نمی دانند، پس این شغل تنها وسیله معاش او است. اطلاعات محلی به خصوص در محیط های شهری حائز اهمیت است.


گام هشتم:


انتخاب یک مشاور املاک عالی زمانی اهمیت پیدا می کند که برای اولین بار یک خانه می خرید. آنها باید تجربه این کار را داشته باشند و در مواردی که شما اطلاع کافی ندارید مانند گرفتن وام شما را راهنمایی کنند


گام نهم:


ببینید که چقدر مورد احترام هستند. شما خواهان مشاور املاکی هستید که به شبکه محلی متصل است و روابط دوستانه ای با دیگر مشاوران املاک دارد. مشاور املاکان با تجربه با بنگاههای دیگر روابط خوبی برقرار می کنند. و این ارتباطات به معاملات خوبی تبدیل می شود.


گام دهم:


پیشنهاداتی که یک مشاور املاک به شما می دهد را مورد بررسی قرار دهید. در مصاحبه های خود با سایر بنگاهداران بپرسید که آیا دیگر مشاوران را می‌شناسید و یا به عنوان یک مشاور املاک برای آنها احترام قائل می شوید .


سوالی که پیش می آید این است که اصلا چرا ما به مشاورین املاک نیاز دلریم؟ درصورتی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی میتوانیم بدون واسطه ،مستقیم با فروشنده ملک به معامله بپردازیم! در ادامه این مبحث را بررسی میکنیم.


اهمیت استفاده از مشاورین املاک در خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک


یکی از پیامدهای دنیای تکنولوژی حذف واسطه می‌باشد.

این مقوله تاکنون مورد بررسی خیلی از کارشناسان قرار گرفته و نظرات مختلفی در این خصوص ابراز شده است.

اگر بخواهیم از نگاه کاربران به این ماجرا نگاه کنیم شاید حذف واسطه بسیار سودمند باشد تا بدین وسیله هزینه کمتری را پرداخت شود.


اما آیا در تمامی مشاغل همین امر حاکم است و حذف واسطه منجر به کم شدن هزینه‌ها خواهد شد؟

آیا در در تمامی مشاغل حذف واسطه به نفع کاربران خواهد بود؟

آیا فقط باید از دیدگاه مصرف‌کنندگان و خریداران به مقوله حذف واسطه نگاه کرد؟

قطعا پاسخ خیر است.

حذف مشاورین املاک معتبر، خوب یا بد؟

یکی از مشاغلی که این روزها بیشتر در مورد آنها میشنویم، مشاوران‌املاک هستند.


برخی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها با محوریت حذف واسطه سعی کرده‌اند تا کاربران را به انجام معلامله بدون حضور مشاور‌املاک سوق دهند.

(( متاسفانه چه در دوره مدیریت گذشته و چه در حال حاضر اتحادیه مشاوران‌املاک ، هیچگونه اقدامی در این زمینه نداشته است و فقط شعارهای رنگین و بسیار قبل از انتخابات به اعضا صنف می‌دهند و بعد از انتخابات تمامی حرف‌ها و شعارها فراموش می‌شود ))


در زیر به اهمیت استفاده از مشاوران‌املاک در خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک نگاهی می اندازیم:


ایجاد امنیت

 

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود سطح یک معامله ارزیابی شود، مقدار هزینه آن است.

هر چه یک معامله دارای ارزش مالی بیشتری باشد، نقش متخصصین و مشاورین در آن پر رنگ‌تر میشود.

ملک نیز یکی از بالاترین سطوح معامله در کشور را شامل میشود و در اکثریت موارد، تمام سرمایه افراد به میان آورده میشود.

ملک مانند گوشی موبایل نیست که با هزینه کم قابل معامله باشد و کوچکترین اشتباه میتواند تمام سرمایه افراد را بر باد دهد.

مشاوران‌املاک معتبر با بررسی ابعاد مختلف یک ملک مانند بررسی سند و وضعیت قضایی ملک ، از بروز سوء‌استفاده‌های مالی جلوگیری میکنند.

همچنین بازدید از ملک بدون حضور مشاور‌املاک ممکن است تبعات قضایی دیگری را هم در پی داشته باشد، کما اینکه در موارد قابل توجهی اقدام به سرقت از خانه‌ها گزارش شده است.


 تخصص و تجربه در حوزه املاک

 

ما همیشه در مواردی که تخصص نداریم به افراد با تجربه و متخصص مراجعه میکنیم.

در خرید و فروش ملک یا رهن و اجاره آپارتمان هم این امر صادق است.


آیا مصالح ساختمانی و سطح کیفیت آنها را میشناسید؟


آیا آپارتمانی را که قصد خرید آن را دارید، با نیازهای خانواده شما همخوانی دارد؟


آیا با موقعیت ملک و آینده آن آشنایی دارید؟


آیا رقم پیشنهادی فروشنده با ارزش واقعی ملک تطابق دارد؟


یک مشاور املاک معتبر به این سوال‌های شما پاسخ خواهد داد


 قدرت مذاکره بالا

 

مشاوران‌املاک معتبر به دلیل آشنایی به فنون مذاکره، با دقت بیشتری میتوانند نیازهای شما را برآورده سازند.

همچنین رابطه مداری مناسب یک مشاور‌املاک می‌تواند روند انجام یک معامله را سرعت ببخشد تا در حداقل زمان و حداکثر دقت بتوانید یک معامله موفق داشته باشید.


 آشنایی با قوانین حقوقی حوزه املاک

 

برخی از متعاملین که بدون حضور مشاور‌املاک اقدام به معامله می‌کنند، پس از مدتی متوجه می‌شوند برخی موارد حقوقی به آنها تحمیل شده، در حالیکه هنگام عقد قرارداد از آن بی‌اطلاع بوده‌اند

مشاور‌املاک معتبر به دلیل آشنایی با قوانین حقوقی حوزه املاک، از بروز چنین موارد حقوقی جلوگیری می‌کند و تمامی موارد را قبل از امضای قرارداد به هر دو طرف گوشزد میکند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده