دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» پلمپ دفاتر تجاری چیست ، چه کاربردی دارد و چگونه میشود آن را تهیه کرد؟

پلمپ دفاتر تجاری چیست ، چه کاربردی دارد و چگونه میشود آن را تهیه کرد؟

دفاتر پلمپ: محل ورود اطلاعات مربوط به عمل کرد مالی اشخاص حقیقی و حقوقی است و شامل ریز هزینه ها ودرآمد های اشخاص حقیقی و حقوقی است که این اعداد و ارقام یکی از شاخص های محاسبه ی مالیات است. بر اساس ماده 6 قانون تجارت،کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند.

انواع دفاتر پلمپ:

1-دفتر روزنامه: که اطلاعات از قبیل طلب ها، بدهی ها، مبادلات تجارتی و نیز معاملات مربوط به اسناد تجارتی شامل خرید، فروش، ضمانت و ظهرنویسی به صورت روزانه در آن وارد میشود.

2-دفتر کل: که تمام عملیات مالی ثبت شده در دفتر روزنامه به آن منتقل می شود در واقع این دفتر خلاصه ای از دفتر روزنامه است به این صورت که کلیه معامله ها حداقل هفته ای یکبار از دفتر روزنامه استخراج میشود و با تعیین اینکه مربوط به کدام نوع از معاملاتی است که در طی هفته انجام داده شده در صفحه مخصوص به آن، در دفتر کل بطور خلاصه قید میشود.

3-دفتر دارایی: هر سال لیست کامل و جامعی از کلیه دارایی های منقول و غیر منقول، بدهی ها و مطالبات سال گذشته را به صورت جزء به جزء و ریز و به ترتیب در آن قید میشود و برای انجام این کار حداکثر تا پانزدهم فروردین سال بعد فرصت وجود دارد.

4-دفتر کپیه : شامل کلیه مخابرات، مراسلات و همچنین کلیه صورتحساب هایی که صادر میشوند با رعایت تاریخ در لین دفتر به ثبت میرسد.

نکته: در بین دفاتر داشتن دفتر روزنامه و دفتر کل اجباری ولی داشتن دفتر دارایی و کپیه اختیاری است.

کاربرد دفاتر پلمپ تجاری:

1- ارائه اظهارنامه مالیاتی    2-اخذ کارت بازرگانی برای شخص حقیقی و حقوقی

نحوه اخذ دفاتر پلمپ تجاری:

ابتدا وارد سایت اداره ثبت شرکت ها به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/ میشوید. از بین گزینه های موجود در سایت، گزینه ی پذیرش اظهارنامه دفاتر پلمپ تجاری را انتخاب میکنید. در صفحه ای که باز میشود مشخص میکنید دفاتر پلمپ تجاری چه سالی را میخواهید (شما میتوانید پلمپ دفاتر سال جاری و یا سال آینده را دریافت کنید)

درگام بعدی مشخص میکنید که  دفاتر پلمپ تجاری را برای شخص حقیقی مسخواهید یا شخص حقوقی سپس اطلاعات مربوط به شخص حقوقی (مثل: شناسه ملی و شماره ثبت شخصیت حقوقی) و یا اطلاعات مربوط به شخص حقیقی (شماره ملی ،تاریخ تولد و...) را وارد میکنید.

درگام بعد اطلاعات اعضای هیت مدیره (اطلاعات شناسنامه ای) و سمت آنهارا مشخص میکنید .

در انتها شما تعداد برگ دفاتر را با توجه به نیازتان انتخاب میکنید که از 50 برگ شروع میشود وسپس روی گزینه تایید نهایی کلیک میکنید.سیستم به شما برگی از اظهارنامه دفاتر پلمپ تجاری که ثبت کرده اید ارائه میدهد. از آن یک برگ کپی گرفته و به امضای مدیر عامل و مهر شرکت درآورید(اگر پلمپ دفاتر برای شخص حقیقی بود ،شخص حقیقی آن را امضا میکند) و آن را از طریق باجه های منتخب برای اداره ثبت شرکتها پست نمایید. پس از گذشت سه روز اداری مجددا به سایت مراجعه و با شماره پیگیری که هنگام درخواست پلمپ دفاتر از سایت دریافت کرده اید، از منوی پیگیری درخواست پلمپ دفاتر تجاری وارد شده اگر درخواست شما مورد تایید اداره ثبت شرکتها باشد پیغامی دریافت میکنید که از شما میخواهد از طریق درگاه اینترنتی هزینه دفاتر خود را واریز کنید سپس بعد از واریزی هزینه با گذشت 7 الی 10 روزکاری دفاتر به آدرسی که شرکت درآن فعالیت دارد ارسال میگردد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده